براساس معني مندرج در لغت نامه آكسفورد، وظيفه شركت دكوراسيون اين است: «هماهنگ سازي طراحي شده براي به جلوه درآوردن رنگها، اثاثيه و ساير اشياء در يك اتاق يا ساختمان به صورت هنرمندانه». با اين حساب همه ما هنگامي كه خانه خود را تزئين و درباره بهترين چيدمان مبلمان منزلمان فكر ميكنيم، نقش يك دكوراتور داخلي را بر عهده ميگيريم. با اينهمه، دكوراسيون داخلي همانند ساير هنرها، داراي سبك و ريزهكاريهاي متفاوتي است كه براساس سليقهها و نيازهاي دوران، دستخوش تغيير ميشوند.
آيا شركت دكوراسيون حرفهاي پرطرفدار است؟ برخلاف تصور عامه، تعداد دكوراتورهاي داخلي بسيار بيشتر از آن است كه همه تصور ميكنند و حتي برخي از آنان در زمره مشاهير دنياي امروز هستند، گرچه شايد به شهرت طراحان مد و يا هنرمندان ديگر رشتهها نباشند، اما با اين وجود بسياري از دكوراتورهاي داخلي از راه طراحي درآمد بسيار بالايي نيز كسب ميكنند. شايد دليل اصلي ناشناخته ماندن آنها اين باشد كه در واقع طراحي داخلي از اواسط قرن بيستم به صورت مبحثي مطرح درآمد، گرچه قدمت آن بيش از نيم قرن است. به هر حال در دنياي امروز بيشتر تجربيات زندگي افراد در فضاهاي بسته و داخلي به دست ميآيد. شايد ما اوقاتي را براي تفريح و هواخوري و فرار از زندگي بسته در فضاي آزاد بگذرانيم، اما همين شادي فرار از محيط بسته، نشان دهنده كثرت اوقاتي است كه در اتاقها سپري ميكنيم. به همين دليل دكوراسيون داخلي مناسب، بهترين راه حل براي بهبود وضعيت كاري، تحصيلي و زندگيمان ميباشد. تاريخچه دكوراسيون داخلي آيا تاكنون از خود پرسيدهايد كه پيشينه اين هنر به چه زماني باز ميگردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئين و آرايش محل زندگياش امري تازه نيست حتي اين احتمال وجود دارد كه نقاشيهاي دوران غارنشيني، سواي مسئله اطلاعرساني، نقش تزئيني نيز داشتهاند. به هر روي، هنگامي كه در سال 1922، هاوارد كارتر (Howard Carter)، باستان شناس بريتانيايي، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلاي خالص، جواهرات ظريف و اشياء تزئيني كه در كنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بينشي وسيع درباره چگونگي زندگي مصريان و علاقه آنان به تزئينات و طراحي را در اختيار محققان گذاشت كه به نوبه خود آغازگر جستجويي دنبالهدار و منجر به تجلي يافتن شكوه سبك اوليه مصري شد. حفاريهاي اوليه نشان داد كه حتي بينواترين خدمتكاران مصري هم، لوازم روزمره خانهشان را تزئين ميكردهاند، امري كه براساس استاندارهاي فعلي شركت دكوراسيون در خور توجه است اينكه مصريان هرگز به راحتي رازهاي خود را برملا نميكردند، به همين روي مشخص نيست كه دقيقاً علاقه و انگيزه آنان براي طراحي از كجا سرچشمه گرفته است. فرضيهها و استدلالهاي مستمري در اين زمينه مطرح شده است كه در ادامه با آنها آشنا خواهيم شد.
براساس معني مندرج در لغت نامه آكسفورد، وظيفه شركت دكوراسيون اين است: «هماهنگ سازي طراحي شده براي به جلوه درآوردن رنگها، اثاثيه و ساير اشياء در يك اتاق يا ساختمان به صورت هنرمندانه». با اين حساب همه ما هنگامي كه خانه خود را تزئين و درباره بهترين چيدمان مبلمان منزلمان فكر ميكنيم، نقش يك دكوراتور داخلي را بر عهده ميگيريم. با اينهمه، دكوراسيون داخلي همانند ساير هنرها، داراي سبك و ريزهكاريهاي متفاوتي است كه براساس سليقهها و نيازهاي دوران، دستخوش تغيير ميشوند.
آيا شركت دكوراسيون حرفهاي پرطرفدار است؟ برخلاف تصور عامه، تعداد دكوراتورهاي داخلي بسيار بيشتر از آن است كه همه تصور ميكنند و حتي برخي از آنان در زمره مشاهير دنياي امروز هستند، گرچه شايد به شهرت طراحان مد و يا هنرمندان ديگر رشتهها نباشند، اما با اين وجود بسياري از دكوراتورهاي داخلي از راه طراحي درآمد بسيار بالايي نيز كسب ميكنند. شايد دليل اصلي ناشناخته ماندن آنها اين باشد كه در واقع طراحي داخلي از اواسط قرن بيستم به صورت مبحثي مطرح درآمد، گرچه قدمت آن بيش از نيم قرن است. به هر حال در دنياي امروز بيشتر تجربيات زندگي افراد در فضاهاي بسته و داخلي به دست ميآيد. شايد ما اوقاتي را براي تفريح و هواخوري و فرار از زندگي بسته در فضاي آزاد بگذرانيم، اما همين شادي فرار از محيط بسته، نشان دهنده كثرت اوقاتي است كه در اتاقها سپري ميكنيم. به همين دليل دكوراسيون داخلي مناسب، بهترين راه حل براي بهبود وضعيت كاري، تحصيلي و زندگيمان ميباشد. تاريخچه دكوراسيون داخلي آيا تاكنون از خود پرسيدهايد كه پيشينه اين هنر به چه زماني باز ميگردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئين و آرايش محل زندگياش امري تازه نيست حتي اين احتمال وجود دارد كه نقاشيهاي دوران غارنشيني، سواي مسئله اطلاعرساني، نقش تزئيني نيز داشتهاند. به هر روي، هنگامي كه در سال 1922، هاوارد كارتر (Howard Carter)، باستان شناس بريتانيايي، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلاي خالص، جواهرات ظريف و اشياء تزئيني كه در كنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بينشي وسيع درباره چگونگي زندگي مصريان و علاقه آنان به تزئينات و طراحي را در اختيار محققان گذاشت كه به نوبه خود آغازگر جستجويي دنبالهدار و منجر به تجلي يافتن شكوه سبك اوليه مصري شد. حفاريهاي اوليه نشان داد كه حتي بينواترين خدمتكاران مصري هم، لوازم روزمره خانهشان را تزئين ميكردهاند، امري كه براساس استاندارهاي فعلي شركت دكوراسيون در خور توجه است اينكه مصريان هرگز به راحتي رازهاي خود را برملا نميكردند، به همين روي مشخص نيست كه دقيقاً علاقه و انگيزه آنان براي طراحي از كجا سرچشمه گرفته است. فرضيهها و استدلالهاي مستمري در اين زمينه مطرح شده است كه در ادامه با آنها آشنا خواهيم شد.