آنچه ميدانيم اين است كه سبكهاي آغازين طراحي از مصر نشأت گرفتهاند. روميها اساتيد مسلم طراحي بودهاند و هنوز هم از بسياري جهات، خصوصاً در زمينه طراحي كلاسيك در شركت دكوراسيون ، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشياء زيبا و سبك آسايش طلبانهشان در آثار به جامانده كاملا قابل ملاحظه است. آنها علاقمند بودند تا ثروت و موقعيت اجتماعيشان را به نمايش بگذارند و به زندگي مجلل و سبك پر زرق و برق تمايل داشتند. به دليل موفقيت آنان در زمينه طراحي داخلي، حتي با معيارهاي نوين هم هنوز در زمره بهترينهاي اين هنر محسوب ميشوند. ميزان آسايش و نقاشيهاي زيباي فضاي داخلي خانههايشان كه به صورت نقاشي ديواري و موزائيككاري كف جلوهنمايي ميكرد، از شگفتآورترين موفقيتهاي طراحي داخلي آن زمان بوده است. آنها با تمامي آراستگي و آذيني كه ميتوانستند متصور شوند مبلمان، ميزهايي با پايههاي پنجه مانند، صندلي، اثاثيه خاص و مبلمان راحتي را طراحي ميكردند و ميساختند. ضيافتها و شيوه زندگي مجلل مهمترين بخش هستيشان بود و از اينرو اين امر را در آرايش خانههايشان متجلي ميساختند. برخلاف روميان، يونانيها در زمينه دكوراسيون داخلي چندان شهره نبودند و شهرت اصليشان به خاطر سبك معماري فوقالعادهشان است كه هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوري روم و اشاعه مسيحيت، سبك سرد و صومعه مانندي بر دكوراسيون داخلي خانهها توسط شركت دكوراسيون حكمفرما شد. شيوههاي كلاسيك، آزادي طراحي، زيباييدوستي و تجملپرستي رومي جاي خود را به تختههاي تيره و خانههاي بيتزئين دادند. گرچه هنرمندان دوران گوتيك، سعر كردند تا حدي از اين بيپيرايگي بكاهند، اما عملاً اين سبك تا زمان ظهور رنسانس حكمفرما بود. با تولد دوباره آزاديهاي هنري؛ زيبايي و تزئين، مجدداً به خانهها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامي كه پس از رنسانس با آنها روبرو ميشويم، خود گواهي بر اين امر است. در ملل شرقي نيز علاقه به دكوراسيون داخلي زيبا كاملاً آشكار است. مبلمان و تزئينات چيني، فرشهاي ايراني، صدفكاريهاي ژاپني و مجسمهها و نقاشهاي پر رنگ و لعاب هندي، همه نشان دهنده علاقه اين ملل به زيباسازي فضاي زندگيشان است. گرچه سبك دكوراسيون داخلي شرقي با شيوه غربي آن تفاوتهاي بسياري دارد. با اين همه اگر علاقمنديد تا به عنوان يك دكوراتور داخلي حرفهاي به كار مشغول شويد، بهتر است پيش از هر كاري به مطالعه دقيق و كامل تاريخ هنر و معماري بپردازيد تا كاملاً با انواع سبكها و شيوههاي مرتبط با اين حرفه آشنا شويد. بسياري از طراحان داخلي سرشناس، سبكها و مبلمانهايي را به نام خود به جا گذاشتهاند. گرچه ساختمانها و فضاي داخلي آنها بايد سبك و شيوه زندگي زمان خود را منعكس كنند، اما اين عمل بدون آگاهي از پيشينه آنها ميسر نميشود. بسياري از طراحان داخلي با آميختن چند سبك و حتي به كار بردن المانهاي شرقي و غربي در مكاني واحد، فضايي را خلق ميكنند كه علاوه بر تنوع و زيبايي، آرامشي خاص را براي ساكنينش به ارمغان ميآورد.بينهايت زندگي ميكنند و كاغذ ديواريهاي كودك بايد اين مسئله را در نظر بگيرند. در ادامه مقالات با شركت دكوراسيون بيشتر آشنا خواهيد شد.
آنچه ميدانيم اين است كه سبكهاي آغازين طراحي از مصر نشأت گرفتهاند. روميها اساتيد مسلم طراحي بودهاند و هنوز هم از بسياري جهات، خصوصاً در زمينه طراحي كلاسيك در شركت دكوراسيون ، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشياء زيبا و سبك آسايش طلبانهشان در آثار به جامانده كاملا قابل ملاحظه است. آنها علاقمند بودند تا ثروت و موقعيت اجتماعيشان را به نمايش بگذارند و به زندگي مجلل و سبك پر زرق و برق تمايل داشتند. به دليل موفقيت آنان در زمينه طراحي داخلي، حتي با معيارهاي نوين هم هنوز در زمره بهترينهاي اين هنر محسوب ميشوند. ميزان آسايش و نقاشيهاي زيباي فضاي داخلي خانههايشان كه به صورت نقاشي ديواري و موزائيككاري كف جلوهنمايي ميكرد، از شگفتآورترين موفقيتهاي طراحي داخلي آن زمان بوده است. آنها با تمامي آراستگي و آذيني كه ميتوانستند متصور شوند مبلمان، ميزهايي با پايههاي پنجه مانند، صندلي، اثاثيه خاص و مبلمان راحتي را طراحي ميكردند و ميساختند. ضيافتها و شيوه زندگي مجلل مهمترين بخش هستيشان بود و از اينرو اين امر را در آرايش خانههايشان متجلي ميساختند. برخلاف روميان، يونانيها در زمينه دكوراسيون داخلي چندان شهره نبودند و شهرت اصليشان به خاطر سبك معماري فوقالعادهشان است كه هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوري روم و اشاعه مسيحيت، سبك سرد و صومعه مانندي بر دكوراسيون داخلي خانهها توسط شركت دكوراسيون حكمفرما شد. شيوههاي كلاسيك، آزادي طراحي، زيباييدوستي و تجملپرستي رومي جاي خود را به تختههاي تيره و خانههاي بيتزئين دادند. گرچه هنرمندان دوران گوتيك، سعر كردند تا حدي از اين بيپيرايگي بكاهند، اما عملاً اين سبك تا زمان ظهور رنسانس حكمفرما بود. با تولد دوباره آزاديهاي هنري؛ زيبايي و تزئين، مجدداً به خانهها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامي كه پس از رنسانس با آنها روبرو ميشويم، خود گواهي بر اين امر است. در ملل شرقي نيز علاقه به دكوراسيون داخلي زيبا كاملاً آشكار است. مبلمان و تزئينات چيني، فرشهاي ايراني، صدفكاريهاي ژاپني و مجسمهها و نقاشهاي پر رنگ و لعاب هندي، همه نشان دهنده علاقه اين ملل به زيباسازي فضاي زندگيشان است. گرچه سبك دكوراسيون داخلي شرقي با شيوه غربي آن تفاوتهاي بسياري دارد. با اين همه اگر علاقمنديد تا به عنوان يك دكوراتور داخلي حرفهاي به كار مشغول شويد، بهتر است پيش از هر كاري به مطالعه دقيق و كامل تاريخ هنر و معماري بپردازيد تا كاملاً با انواع سبكها و شيوههاي مرتبط با اين حرفه آشنا شويد. بسياري از طراحان داخلي سرشناس، سبكها و مبلمانهايي را به نام خود به جا گذاشتهاند. گرچه ساختمانها و فضاي داخلي آنها بايد سبك و شيوه زندگي زمان خود را منعكس كنند، اما اين عمل بدون آگاهي از پيشينه آنها ميسر نميشود. بسياري از طراحان داخلي با آميختن چند سبك و حتي به كار بردن المانهاي شرقي و غربي در مكاني واحد، فضايي را خلق ميكنند كه علاوه بر تنوع و زيبايي، آرامشي خاص را براي ساكنينش به ارمغان ميآورد.بينهايت زندگي ميكنند و كاغذ ديواريهاي كودك بايد اين مسئله را در نظر بگيرند. در ادامه مقالات با شركت دكوراسيون بيشتر آشنا خواهيد شد.